maandag 7 december 2015

VOL VERWACHTING
                   
klopt ons hart

MORGEN IS OFFICIEEL PAKJESAVOND! HEB JE NOG WAT NODIG, DAN VOLGEN HIER NOG WAT LAST-MINUTE TIPS, ZODAT JE ER ECHT HELEMAAL KLAAR VOOR BENT.
 

CADEAUPAPIER
Geen tijd gehad om cadeaupapier te halen, geen ramp gebruik oude kranten, vloeipapier of pagina's uit een boek dat je niet meer van plan was om te lezen. Is misschien nog wel leuker dan het 'standaard' papier, ;o) 

GEDICHTEN
Zit je het gedicht schrijven nu al weken voor je uit te schuiven en voel je de druk nu echt dat er wat op papier moet komen. Maak gebruik van het internet, op http://www.sinterklaasgedichten.com/ daar kun je kant en klaar gedichten vinden. Zelf vind ik het het leukst als er iets persoonlijks in het gedicht terug komt. Ik begin met een zin wat over de persoon, het cadeau of surprise gaat en met behulp van http://www.rijmwoordenboek.nl/ zoek ik een woord, wat rijmt op het laatste woord van die eerste zin, waar ik naartoe kan werken. En dat 5 a 6 keer en je hebt een gedicht. Echt hoogstaande gedichten worden het niet, maar ik vind het persoonlijke en de aandacht belangrijker.



 
CADEAUS
Heb je nog een cadeau nodig? Misschien heb je zelf nog wel iets op zolder liggen of in een laatje achter in de kast. Ik weet dat het in Nederland niet echt gebruikelijk is om iets van jezelf weg te geven. Toen ik van de zomer in Denemarken was hoorde ik van een oudere vrouw dat zij nooit cadeaus koopt. Als er iemand jarig is of met de feestdagen geeft ze iets wat ze weet dat de ander mooi van wat zijzelf heeft, een schilderij of beeld uit haar huis of groente en fruit uit eigen tuin. Een duurzame en ook nog eens geld besparend idee.

 WIE ZOET IS KRIJGT LEKKERS
Natuurlijk mag er op tafel ook niets lekkers ontbreken voor een geslaagde avond. Deze tip is misschien niet echt voor de last-minute Sinterklaas, maar zorgt er wel voor dat je volgend jaar iets in huis hebt. Na 5 december wordt veel suikergoed afgeprijsd, dan is het slim om dan je inkopen vast te doen voor volgend jaar. (Let wel op of het een jaar houdbaar is). Samen met vrienden vier ik al jaren Sinterklaas één week later en je hebt een week langer de tijd voor je surprise.

Heb je zelf ook nog een goede last-minute tip deel het dan via Mail, Facebook, Pinterest, Instagram of Twitter.
 

Met vrolijke groet,

Christa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten